Peče Tvoje babička ty nejlepší tvarohové koláče na světě? Umí uplést tu nejteplejší šálu?
Je Tvůj děda šachovým mistrem, kterého nelze porazit? Nebo má tu nejudržovanější zahrádku?
Nebo si zkrátka s některým z Tvých prarodičů vždycky rád popovídáš a dozvíš se pár šikovných rad či zajímavých příběhů?
Natoč video se svým prarodičem o tom, v čem jsou Tvá babička či dědeček výjimeční a co by se od nich naše mladší generace mohla přiučit a pošli ho spolu s přihláškou, kterou nalezneš ke stažení ZDE, nejpozději do 10. 4. 2020 na e-mail lukas.bazant@dataserver.cz!
Nejlepší videa budou oceněna a autoři odměněni v rámci závěrečného galavečera projektu v rozmezí října a listopadu 2020.
KDO SE MŮŽE SOUTĚŽE ZÚČASTNIT?
Soutěž o věcné ceny je určena pro studenty středních škol v Praze, videopříspěvky však může zasílat kdokoliv.
KDY SE SOUTĚŽ BUDE KONAT?
Videa budou přijímána a zveřejňována v průběhu celého školního roku 2019/2020.*
JAK BUDE PROBÍHAT HLASOVÁNÍ?
Videa budou zveřejňována na YouTube kanálu Duhového tandemu a hlasování bude probíhat v několika kategoriích:*
JAKÉ JSOU NÁLEŽITOSTI VIDEA?
Soutěže se účastí spoty, zaměřené na oblíbenou činnost babičky nebo dědečka či představení aktivity, ve které je prarodič šikovný a ve které by se toho od něj děti mohli hodně co naučit.
Forma a provedení je libovolné (rozhovor, pohled první osoby, představení činnosti s voiceoverem, prarodič natáčející sám sebe,…), fantazii se meze nekladou!
Maximální délka videa: 60 sekund
Rozlišení videa: Full HD
Akceptována nebudou videa s jakýmkoliv kontroverzním podtextem (vulgarity, politický podtext, rasismus, …)
* Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo změnit termín konání soutěže, způsob předání odměny vítězům či změnit soutěžní podmínky.
Cílem této aktivity je zkvalitňování mezigeneračních kontaktů mezi dětmi středoškolského věku a mezi seniory. V rámci této aktivity dojde k zprostředkování poznání, že se od sebe obě generační skupiny mohou učit a vzájemně se inspirovat. Cílem aktivity je dále podpora vzájemného porozumění a uvědomění si možností smysluplného trávení společného času.
Středoškoláci mívají minimální kontakt se svými prarodiči, prarodiče již netvoří důležitou a nezbytnost součást jejich života (např. už odpadává vyzvedávání, hlídání). Věk prarodičů je již často vysoký a znemožňuje tak účast na společných aktivitách rodiny. Zájmy a koníčky mladého člověk jsou jiné než zájmy seniorů a u dospívajících může tato rozdílnost v souvislosti s uvědomováním si vlastní osobnosti vést až k nižšímu respektu a úctě k seniorům. Přitom vzájemné předávání zkušeností, snaha o porozumění a představení „svého“ světa může obě generační skupiny velmi obohatit.